Profiteer van 10% extra korting op je 1e online bestelling met code: PRO10
1 item toegevoegd je winkelmandje We konden het niet aan je winkelmandje toevoegen, we hebben momenteel maar 1 van dit item in stock

Nu de klimaatverandering een groot probleem wordt, is het belangrijk dat we allemaal ons steentje bijdragen aan een positievere toekomst voor onze planeet. Je bent je er misschien niet van bewust, maar als kapsalon of zelfstandige kapper kan je hieraan bijdragen door duurzamere keuzes te maken. Een van de beste manieren is door milieuvriendelijke producten te gebruiken en te verkopen.

Of het nu gaat om plasticvrije verpakkingen of ingrediënten uit duurzame bronnen, we hebben milieuvriendelijke merken op een rijtje gezet die je klanten een prettige haarverzorgingservaring bieden én bijdragen aan een groenere planeet.

1. Paul Mitchell Clean Beauty

Paul Mitchell heeft sinds de start in 1980 beloofd een duurzaam merk te zijn en Clean Beauty is hun nieuwste innovatie. Er zijn vier unieke gamma's die geschikt zijn voor verschillende haartypes en die zijn samengesteld met een mix van natuurlijke en veganistische ingrediënten om de haarverzorgingsproblemen van je klant zacht te behandelen. De andere stappen die Paul Mitchell heeft genomen om van Clean Beauty een milieuvriendelijk gamma te maken, zijn onder andere:

• Verpakking: Elk flesje van Clean Beauty is gemaakt van 100% recycleerbaar, biologisch afbreekbaar materiaal, met 90% ethisch en duurzaam gewonnen bioplastic om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen.

• Formule: De vier gamma's van Clean Beauty zijn samengesteld met hun eigen unieke biologische botanische en in het lab geoptimaliseerde ingrediënten die zacht zijn voor het haar.

• Energie: Producenten gebruiken 100% schone energie uit emissievrije bronnen.

2. Olaplex

De toewijding van Olaplex gaat verder dan alleen maar een wereldwijd befaamd (en veganistisch) haarverzorgingssysteem te creëren om verbindingen opnieuw op te bouwen. Het merk streeft er ook naar milieuvriendelijke haarproducten te ontwikkelen. Dit zijn enkele van de verworven successen bij hun inspanningen om duurzamer te zijn:

• 27 miljoen liter water bespaard in het productieproces om de impact op het milieu te verkleinen

• 21.000 bomen gered door gerecycleerde kunststoffen voor hun verpakkingen te gebruiken

• 17 miljoen pond broeikasgasuitstoot voorkomen door niet-toxische en sulfaatvrije formules te maken

3. L'Oréal Professionnel Serie Expert

Het gamma L'Oréal Professionnel Serie Expert biedt meer dan luxueuze haarverzorging die specifieke haartypes verjongt. De herlancering van dit merk, dat gemaakt is door en voor professionals, gaat uit van een groene aanpak en biedt nog steeds dezelfde formules van topkwaliteit waar je klanten dol op zijn. De stappen die L'Oréal Professionnel heeft ondernomen om hun iconische gamma milieuvriendelijk te maken, zijn goed voor het haar en het milieu, en bevatten onder meer:

• Verpakking: De nieuwe flessen uit de Serie Expert bestaan voor 95% uit gerecycleerd plastic, waardoor er voor de productie minder nieuw plastic nodig is.

• CO2-neutrale productie: In de belangrijkste Europese fabriek wordt de hoeveelheid koolstofuitstoot tot nul gereduceerd en een beroep gedaan op meer hernieuwbare energiebronnen.

• Waterbesparing: In de belangrijkste Europese fabriek wordt water opnieuw gebruikt om afval te verminderen en schade aan de natuur te minimaliseren.

4. Schwarzkopf Professional Igora Royal

Toen ze bij Schwarzkopf Professional de verpakking van hun best verkochte Igora Royal-haarverf opnieuw ontwierpen, wisten ze dat minder meer was. De veranderingen die ze doorvoerden om aan een duurzamere planeet bij te dragen, zorgen voor enorme veranderingen op de lange termijn, en dat alles met dezelfde formule die door en voor professionals is gemaakt.

• Tube : De tube waarin de langhoudende haarverf uit het gamma zit verpakt, is gemaakt van 100% gerecycleerd aluminium, waardoor er jaarlijks 350 ton nieuw aluminium wordt bespaard.

• Vouwdoos: Gemaakt van minimaal 92% gerecycleerd papier, waardoor elk jaar 80 ton nieuw papier wordt bespaard.

• Dop van de tube: Gemaakt van 100% gerecycleerd plastic, waardoor elk jaar 340 ton nieuw plastic wordt bespaard.

5. Redken

Redken is een wereldwijd bekend merk dat de chemie voor gezonde haarverzorging biedt. Bij de lancering van hun nieuwste herontwerp beloofden ze milieuvriendelijker te zijn, maar nog steeds verschillende gamma's voor specifieke haartypes aan te bieden, van pluizig tot gekleurd haar.

• Verpakking: De opnieuw ontworpen verpakking heeft niet alleen een strakke look. Elke geproduceerde fles bestaat nu voor 93% uit gerecycleerd plastic.

• Cradle to Cradle-gecertificeerd: Deze controle garandeert dat elk product van Redken veilig en verantwoord wordt vervaardigd om het milieu te beschermen.

• Inclusiviteit: Naast het streven van Redken om milieuvriendelijk te zijn, werden ze ook inclusiever. Met hulp van het Braille Institute is elke fles shampoo en conditioner van Redken nu voorzien van brailletekens voor mensen met een visuele beperking.

Shop alle milieuvriendelijke professionele haarbasics voor je kapsalon of freelancezaak bij Pro-Duo en blijf op de hoogte van de nieuwste trends op onze blog Inspiraties